onsdag 17. oktober 2007

Min lille perle




Jeg har i mange år hatt ideer om hvordan mitt drømmehus skulle se ut. Da jeg endelig hadde mulighet til å kjøpe meg hus, viste det seg at det ikke skulle bli så lett. Jeg hadde satt meg en lang liste med kriterier, og jo mer krav man stiller, jo vanskeligere blir det. Jeg ønsket meg:
  • stort bad
  • stort kjøkken
  • minst 3 soverrom
  • hage
  • ikke skråtomt
  • ikke for mye å gjøre med huset
  • huset skulle ligge utenfor byområdet men samtidig ikke for langt unna byen.
  • Jeg ønsket meg stor tomt
  • Ikke for mange/nære naboer
  • Ikke et A4 hus

Det varte og det rakk og ved flere annledninger slo tanken meg at jeg aldri ville komme til å få huset jeg lengtet etter. Vi bød på flere hus, og det var også hus jeg virkelig ønsket meg, men så er det jo slik at man må være enig med sin bedre halvdel om kjøpet også. Noen hus er jeg i dag veldig glad for at jeg tapte budrunden på, og andre hus er jeg glad for at jeg valgt å ikke legge inn noe bud på. Jeg endte opp med huset jeg i dag er utrolig glad for ble nettopp mitt hus. Jeg oppfylte ikke alle kravene mine, men må jo også til slutt finne til fornuften. Alt kan ikke bli som man egentlig forestiller seg på forhånd. Huset er og kommer til å bli en fantastisk perle!

Ingen kommentarer: