tirsdag 10. juni 2008

Min nye kjøkkenkrok!

Hei alle sammen!
Endelig litt tid for å sette meg ned med bloggen ;) Ser jeg har blitt etterlyst, så da får jeg jaggu ta meg selv litt i nakkeskinnet ;) Årsaken til at jeg har utelatt bloggingen i det siste, er flere. For det første, så er det jo sol og varme ute, og da må man jo bare nyte det fullt ut! Men hovedårsaken er en annen. Min beste venninne har besluttet å flytte tilbake til hjemstedet sitt, noe som ligger 1 times kjøretid fra Tromsø, og som vil bli ca 160 mil fra her jeg bor. Dette har vært veldig trist for meg, for selv om det er i samme land, så blir det helt noe annet. Det blir svært sjeldent besøk når man må ta fly for å besøke hverandre. Vi er svært gode venner, og vi er sammen med de mange ganger i uken. Roy er en god venn av samboeren hennes i tillegg. De har 3 barn, og disse er jeg blitt svært glade i, de betyr enormt mye for meg! De flytter allerede i julimåned, så jeg vil helst bruke all min ledige tid sammen med dem før de flytter. Så det har vi også gjort, derfor har bloggingen blitt lagt litt til side for en stund.
I dag tenkte jeg å vise dere den nye kjøkkenkroken som jeg har snakket så mye om. Vi er så å si ferdige, det mangler vel bare litt på veggene, men det får jeg ta etterhvert ;)


Bilde 1: Bildene har jeg tatt nå i kveld, så de er kanskje litt mørke. Bordet og stolene har jeg kjøpt på loppisen jeg pleier å dra til for bare 150 kr, røverkjøp ;)



Bilde 2: Herlig å bare kunne ta med seg saksa ut i hagen og plukke blomster ;) Her spirer det og gror som bare det, og jeg oppdager ofte noe nytt ;)

Bilde 3: Her har jeg kjøpt et gammelt frokostbrett på et loppemarked og malt et lite vers på det. Det står:
Gode venner
er engler
som løfter oss
opp igjen
Når vi har
glemt hvordan
det er
å fly


Bilde 4: En liten linselus som har sneket seg med ;) Jeg har 2 store vinduer i kjøkkenkroken, så det kommer masse herlig lys inn. Bjørkekransen som henger i vinduet har jeg laget selv.


Bilde 5: I denne tallerkenhylla finnes det gode minner. Disse tallerknene er det min morfar som har rosemalt, er så koselig å ha slike gamle minner hengende på veggen.




Bilde 6: Jeg har 2+2 like stoler. Synes det er litt kost slik. Stolene har jeg selv trekt om, og fargen på trekkene er lik veggfargen. Det var opprinnelig 2 trekk som var rosa og to trekk som var lyseblå. Stolene har jeg ikke malt, men var hvite når jeg kjøpte dem.


Bilde 7: Detalj fra den ene stolryggen.


Bilde 8: Dette er den andre stolen. Det er litt lavere stolrygg på denne.



Bilde 9: Detalj fra stolryggen. Synes perlekanten var så søt. Skulle vært morsomt å vite hvor gamle disse stolene er!


Endelig fikk jeg vist dere den lille kjøkkenkroken min. Vi bruker den mye, er så deilig å slippe å sitte å spise frokost i stua! ;)
Ellers så håper jeg det er bra med dere alle sammen, og at dere koser dere i varmen og nyter sola! Nå har søsteren min endelig kommet hjem også, og det var kjempekoselig å se henne igjen, og ikke minst vise henne huset mitt! Vi har planlagt å ta oss en tur på loppisen veldig snart, så da blir det nok noen funn ;) Ønsker dere alle sammen en kjempefin uke! klemmer fra Beth
Eng: Hello girls! Nice to finnaly be back! I have done a lot these days. Some of my spare time I use to enjoy the summer and the sun! It is so lovely outside! I have also put the blogging away beacause an other thing. My best friend have bought a house in her hometown. This is far away, it is about 160 mil from here, and I think it is very sad that they are leaving. They also have 3 child that I am very close to, and love very much. So I have spend a lot of my sparetime together with them. They are leaving in next month. So thats why I have put the blogging to side. Today I am finnaly showing you my new kitchen room/breakfast room!! I was ment to show you for a little while ago. The funitures I have bought on a flea-marked. I love the details on it! I have also bought a board. I have wrote a poem on this; Good friends are angels who lift us up again, when we have forgotten how to fly. I hope you have enjoyed the pictures! Take care my friends, I hope you have some wonderfull times in the summersun! Hugs from Beth

18 kommentarer:

Anita sa...

Så kjempekoselig det er!! Nydelige stoler, ferdig malt!! Da var du virkelig heldig!! Her er det masse bloggtid om dagen pga at jeg er så allergisk at jeg ikke kan være ute så mye:o( Trenger virkelig litt regn jeg nå!! Koser meg inne også da, men..... Så bra at hagen din blomstrer! Er veldig kos med alt som kommer opp til ulike tider og overrasker oss!! Kos deg videre i sommeren! Klemmer fra ANita

MiaMaria sa...

Hej!

Nog är det så att vi lägger bloggande lite vid sidan nu när det är sommar och toppen väder.


Vilken härlig hörna i köket med de vackra udda stolarna.....

Tråkigt med bästa vänninan att hon flyttar så långt bort....

Må så gott och njut!
MiaMaria

liven sa...

Ja der har du virkelig gjort et røverkjøp!!
Så skjønne detaljer på stolene:)
Har bare vært på et loppemarked i år og det var heller tragiske greier:(

Så trist at venninnen din skal flytte sååå langt bort!!

Kjekt å se deg her igjen og ha en fin dag:O)

FO - 2 sa...

Kjekt at du er innom med ett innlegg. :)
Flott kjøkken.
Det brettet som du har malt de fine ordene på er bare såååå fint! :)))
DET likte jeg!
Ha fine sommerdager fremover og kos deg med venninna di.
Klem.

Bergheim sa...

Det er en kjempekoselig kjøkkekrok du har. Der er det virkelig stemning. Jeg er også veldig glad i gamle minner etter mine forfedre. Minner meg om ei anna tid, nemmlig min barndom. Og når sant skal sies, så syns jeg det å bli voksen er temmelig oppskrytt. ha en fin dag.

mali-mo sa...

Så koselig det var blitt på kjøkkenet ditt! Veldig søte stoler ja, spesielt perleraden!

Trist når en "mister" gode venner, så jeg forstår godt at du blir lei deg og vil bruke den tiden dere ennå bor nærme. Jeg har flyttet endel selv, og vet at det er ikke det samme å holde kontakten etter en flytting, selv med venner en har hat veldig nært forhold til. Håper dere klarer det likevel!

Ønsker deg en fin kveld.

Bestefars Verksted. sa...

Hei på deg :) Det var sannelig på tide.....hihii :) Skjønner at du har vært opptatt,og hatt mye å gjøre,og snill er du som vanlig,som prioriterer venninnen din,og hennes familie :) Veldig trist at de flytter,det er jo fælt både for deg,og sikkert for dem også.....noen valg er jo vanskeligere enn andre,og spesiellt sånne som forandrer hele livet.......men sånn er det nå engang,vettu... :) Stolene dine var kjempefine,og jeg likte veldig godt den perlekanten......sukk...den gjorde liksom hele stolen !! Koselig spiseplass også,med masse lys fra to vinduer,sånn skal det være !! Du er jo bare rå.....det brettet var jo supert med den fine teksten på.....flink jente :) Her går det i maleri-bestilling,og skilt-bestillinger....gleder meg til alle er ferdige !!!!! Nå vil jeg ha godt vær,nemlig......det er ca ti grader på dagen,og 5 på natta....brrrr......stakkars planter :( Nei,nå skravler jeg fælt,kos deg du,så mailes vi :)

Mia sa...

Det er da en kjempekoselig kjøkkenkrok du har fått deg. All grunn til å være fornøyd! Men så leit for deg at din beste venninne flytter såååå langt nord. Ikke så lett å ha tett kontakt da. men heldigvis finnes det både telefoner og e-mailer... selv om de blir ikke helt det samme da...

tinemor sa...

Så fin kjøkkenkroken ble!
Likte serveringsbrettet med diktet på!
Så synd din beste vennine skal flytte :-(
Skjønner at du tar det tungt. Men heldigvis har vi både mobil og internett, som en liten trøst, selv om ikke det blir det samme....

Elisabeth sa...

Nydelig kjøkkenkrok. Kjøkkenet er nok det rommet jeg tilbringer mest tid i, så det er greit å ha det fint der.

Takk for titten. Mange fine bilder fra hjemmet ditt her inne.

Prinsesse Elin sa...

Ja du har vært savnet. Men hvis det var grunnen så forstår jeg deg godt. Ikke hyggelig når sånnt skjer. Men som du skrev det er ikke til utlandet heller.
Kjørkkenet/ kjøkkenkroken ble koselig. Å levende blomster i hagen er svidd bort hos meg. Men det høres veldig koselig å kunne gå ut å klippe sine egne. Ha ei super helg. Klem fra Elin:O)

Trines Hus og Hage sa...

Hei Beth og takk for koselig kommentar på bloggen min. Skjønner så godt at du vil prioritete tiden din på venninna di nå som hun skal flytte. Føler det er viktig å blogge når man vil selv og har mulighet og at man ikke skal kjenne mye på for dårlig samvittighet om man prioriterer andre ting. Vennskapet du har til venninna er jo gull verdt! Ser du vet å verdsette vennskap, ja, for det kjøkkenbrettet med diktet på var nydelig! Kjøkkenkroken din var blitt skikkelig koselig og der kan jeg tenke meg dere koser dere med måltider. Og møblene var røverkjøp de luxe! Ha det fint! Klem fra Trine

Solstad sa...

For en deilig kjøkkenkrok :)
Skjønner godt at du vil bruke mest mulig tid sammen med venninna di .....så trist at de flytter så langt bort :( Men det går nok bedre enn du tror tenker jeg ;)
God helg og stor klem fra meg!

Berit T sa...

Så koselig du har det, Beth!
Og de fine odrene på brettet gikk rett inn i hjertet...
Så trist at din beste venninne skal flytte, og det er fullt forståelig at du bruker all ledig tid på henne. Kos dere alt dere kan.

Men nå kan du ta turen inn til meg så skal du få se hva jeg har brukt de flotte mønstrene som jeg fikk av deg til...
Tusen takk igjen!

Ha en fin helg.
Klem.

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Ja sånn er det, folk flytter til å fra. Så nu må du bare ta det mange turer til det vakre nord;)

Nydelig kjøkken du har! Det er jo på kjøkkenet man sitter mest, er det ikke? I allefall jeg da:) Stua er bare i bruk når jeg skal se på tv;)

Men i dag skal jeg ikke bruke noen av rommene, men sette meg ute å nyte solen!! Må benytte sjansen når den er her.

En finfin søndag til deg!
Klem fra chatrine:)

Sea Angels sa...

Hello BethI am so sorry to hear your friend is moving away....your room is really lovely and has your elegant touch, you have done so much to your house now and it must be wonderful to open the front door, when you come home.
I hope you got the magazines and they have given you some ideas.
Hugs dear friend
Lynn xx

Hulda sa...

Så koselig du har det på kjøkkenet. Likte stolene og bordet veldig godt. :)

Sea Angels sa...

Thinking about you my lovely friend, have you got my mails
Hugs Lynn xx